Veien til Vasaloppet – liten nedtur

Etter at jeg avsluttet forrige uke med en herlig skitur i marka på 2 mil, startet jeg denne uken full av energi og motivasjon!

Motivasjonen gikk dog rett i dass allerede mandag kveld, da jeg prøvde mitt nye intervallprogram, som min nye PT lagt opp for meg. Planen er jo at jeg skal løpe intervaller etter dette programmet en gang i uken. Dessverre merket jeg fort at programmet var altfor hardt og altfor ambisiøst for min kropp og kondisjon. Kjipt. Klarte dog å prestere 113% av makspuls uten å dø ;-) Jeg syntes synd på meg selv resten av kvelden, men på  tirsdagen var jeg på godt humør igjen :) Denne dagen la jeg opp til mobilitetstrening og en høyintesitetsøkt. Jeg var godt sliten etter dette og humøret var på topp!

2015 01 12 Pulsklokke etter intervalltrening Burpees

Etter en fridag på onsdagen traff jeg min PT igjen på torsdagen. Denne dagen skulle vi teste min makspuls for at etterhvert lettere sjekke progresjon mht kondisjonen min. Det var en tøff økt på mølla, og dessverre så var nok ikke batteriet i pulsklokken min helt med på moroa, så testen funket ikke 100%. Men vet vel da sånn ca. Den siste halvtimen ble det styrketrening, men da kun fokus på overkropp da beina hadde fått kjørt seg hardt på mølla :)

Fredag morgen gikk motivasjonen til bunns igjen. Våknet nemlig med bittelitt vondt i halsen! Dette var absolutt ikke noe jeg trengte nå, nå som jeg kommet igang med et godt treningsprogram. Æsj og fy! Så min plan om en lang løpetur ute gikk rett i vasken, sammen med motivasjonen. Æsj og fy igjen! Jeg holdt meg på sofaen på kvelden, drakk mye te med ingefær og proppet meg full av rød solhatt og ekstra c-vitamin!

Lørdagen kom og jeg trosset småtett nese og hals og dro på skitur i marka sammen med min gode venninne Kristine. Vi kjøpte nemlig begge nye fjellski for litt siden, og disse skulle nå testes. Planen var å starte på Movatn og enten gå via Kikut til Frognerseteren eller noe kortere og mer «direkte» til Sognsvann. Dette skulle bli mer som en kosetur så sekken var pakket med nistemat (termos glemte jeg hjemme…flaks at Kristine hadde med ekstra mye varmt vann). Forholdene var dog ikke de beste med veldig harde og til dels meget isete løyper. Vi fikk dog en kort runde i skogen der vi fikk lagd spor selv. Planen endret seg og vi gikk tilbake til Movatn og så videre til Kjelsås – fikk totalt 20km i beina så det logges i treningsplanen :)

image image

På den siste dagen denne uken ble det en fridag for å pleie forkjølelsen, og med en stille bønn at den slipper sitt grep snarest!

49 dager igjen – 85.5 km i beina :)

Maria / Team Jentesport

Vi setter pris på tilbakemelding. Skriv gjerne en kommentar.